V Brně se připravuje už 5. ročník akce nazvané Wedding Bazaar. Všichni jste zváni v pátek 10. ledna a v sobotu 11. ledna 2020 do Tržnice Brno – Zelný trh. Hlavní organizátorka akce Kateřina Janoušková se s námi podělila o zajímavé informace o připravovaném svatebním veletrhu.
Jak se chystá akce jako je Wedding Bazaar? Kateřina Janoušková si nejdříve vyzkoušela přípravu různých eventů a akcí ve svém původním zaměstnání. Potom už bylo snadné založit vlastní agenturu a na svatby se zaměřila poté, co se jako budoucí nevěsta přesvědčila, že na svatebním trhu je nevyplněné místo pro kvalitní služby.
Proto si v roce 2007 založila vlastní svatební agenturu Svatby podle Katy. V letošním roce otevřela již třináctou svatební sezónu. Za tu dobu získala mnohé zkušenosti s organizací, výzdobou a koordinací svateb.
Časem se zrodila myšlenka ukázat nový styl a nápady všem, nejen snoubencům, a z tohoto základu vznikl projekt Wedding Bazaar – svatební inspirace jinak. Chcete poznat nové možné dodavatele pro vaši svatbu, seznámit se s jejich prací, pochopit, v čem hledají nadšení pro svatby, styl a dokonalost? Stačí přijít 10.-11. 1. 2020 do Tržnice Brno na Zelném trhu, kde se bude konat již 5. ročník.
Přijďte se pobavit, seznámit, ochutnat všelijaké dobroty a strávit den s dodavateli, kteří se postarají o váš dokonalý svatební den.
Kateřinu Janouškovou jsme nemohli nechat odejít bez odpovědí na pár zvídavých otázek. Věříme, že i pro vás bude rozhovor zajímavý.
Proč podnikáte právě ve svatebním odvětví?
Když jsem se před 12 lety vdávala, tak jsem, popravdě, nebyla moc spokojená se službami, které jsem od jedné svatební agentury dostala. Proto jsem se rozhodla, že to zkusím i já. Lépe a jinak.
Co chcete pro nevěsty zlepšit při plánování svatby?
Vždycky je co zlepšovat. Po každé svatbě či eventu vás obvykle napadne, co šlo udělat jinak, lépe. Každou svatbou se člověk posouvá dál a dál. Každá nevěsta je pro mě tak trochu výzva a chci pro ni tu nejdokonalejší svatbu, kterou si vysnila. Takže se teď dá jen těžko říct, co konkrétně bych chtěla zlepšit při plánování. Vždycky je to o přáních nevěst, o jejich náročnosti, ale také o jejich rozpočtu. Vždy děláme maximum možného.
Jaký bude letošní ročník svatebního veletrhu?
Věříme, že příjemný, pohodový a naplněný novinkami a kvalitou. V každém ročníku se snažíme vždy představit nové dodavatele a jejich služby. Máme také portfolio stálých a ověřených dodavatelů, kteří přicházejí se svými službami, novými nápady a novými provedeními. Všichni na veletrhu dostanou prostor. Kromě toho budou návštěvníci moci absolvovat workshopy například na výrobu kokedam, macramé, krasopsaní a mnoho dalšího.
Jak náročné je zorganizovat svatební veletrh?
Náročné to je hlavně na čas. Ale v podstatě, když se plánování věnujete několik let, tak je to trochu rutina. Ale samozřejmě je to hlavně velká zodpovědnost vůči vystavovatelům, kteří nám důvěřují a investují nejen peníze, ale svůj drahocenný čas, aby s námi strávili dva dny a mohli ukázat, co umí, co nabízí, jací jsou. Takže od nás čekají i odpovídající úroveň služeb, bezchybné zázemí a organizaci.
No a pak je to i zodpovědnost vůči návštěvníkům, kteří k nám jdou s nějakým očekáváním, a my je samozřejmě nechceme zklamat. Chceme, aby u nás našli to, co hledají, a hlavně, aby se u nás cítili v pohodě a užili si to.
Co bylo zajímavé na minulých ročnících Wedding Bazaaru?
To je asi subjektivní názor. Každému se může zdát zajímavé něco jiného. Snažíme se návštěvníkům představovat nové dodavatele a také nové prostory, kde se mohou nakonec konat i jejich svatby. První ročník byl v prostorách Malé Ameriky, poté jsme byli v prostorách Impact Hub a nyní už chystáme třetí ročník v prostorách Tržnice Brno na Zelném Trhu. Takže uvidíme, kam nás povedou další ročníky.
Nicméně věřím, že každý ročník byl zajímavý jinými dodavateli, jinými prostory a také jinými zážitky.
Čím se měří úspěch veletrhu?
No tak samozřejmě počtem návštěvníků, ale řekla bych, že to není úplně to správné měřítko. Tím, že my jsme zaměření na jiný druh veletrhů, nebo spíše svatební inspirace jinak, kdy nesázíme na nalákání návštěvníků na výhry a přehlídky, ale spíše na služby a na atmosféru. Takže počet návštěvníků pro nás není úplně relevantní.
Nejdůležitější měřítko, alespoň pro nás, je zpětná vazba, jednak od vystavovatelů, protože oni to samozřejmě vidí i z druhé strany (jak byli spokojení s organizací, služby pro ně atd.), ale také od lidí, kteří k nám chodí. Píší reference nebo s námi prohodí pár slov přímo na místě. A to je myslím nejdůležitější měřítko, aby byli spokojení s výsledkem jak vystavovatelé, tak návštěvníci v tom, že najdou to, co hledají.
Co byste doporučila vystavovatelům, máte i pro ně nějaké tipy?
Asi není třeba něco doporučovat. Každý dodavatel sleduje trendy ve svém oboru. Oni sami moc dobře ví, co po nich jejich klienti vyžadují a co poptávají. Takže doporučovat profíkům ve svém oboru bych si nedovolila.
Co vy sama budete vystavovat na svatebním veletrhu? Víme, že máte více aktivit.
Jsem hlavně dekoratérka/aranžérka. Takže pro mě je vždycky důležité ukázat nevěstám, že výzdoba může vypadat i jinak, než dát na stůl jutu a špalky (což byl tak před 4-3 roky hit).
Vždycky se zaměřuji hlavně na výzdobu. A to nejen svého stánku, pokud na něj zbude místo mezi tou spoustou dodavatelů, ale i mnoha dalších na Wedding Bazaaru. Poskytuji dekoratérské služby i dalším vystavovatelům. Zdobím například candy bar, grafický koutek pro naši grafičku, stánek módní návrhářky atd.
Jaké jsou vaše plány na rok 2020?
Mám-li být upřímná, sama pro sebe nerada plánuju. Myslím tím mimo práci. Také to ani se čtyřmi dětmi doma moc nejde. Pro mě jsou na prvním místě hlavně děti a manžel. Ti mě neskutečně podporují a ví, že bych moc dlouho nevydržela sedět doma a nic nedělat. Takže určitě plány v hlavě mám, ale uvidíme, kam se to bude ubírat. Rozhodně už teď plánuji další ročník Wedding Bazaaru, který po uplynulé pětiletce projde značnou změnou.
Zdroj fotografií: Kateřina Janoušková