Svatba Simony Šťastné byla do puntíku dle jejích představ! „Opravdu nepodceňujte výběr pomocníků a mějte program,“doporučuje budoucím nevěstám!

Jak moc důležitý je správný výběr pomocníků, pokud plánujete svatbu sami? Proč se často rozpadne časový harmonogram a máte pocit, že v den svatby nesedí vše, jak bylo naplánováno? Jak se nenechat rozhodit maličkostmi, a přitom vše plánovat sám? Na to vám odpoví příběh překrásné nevěsty, dnes už novomanželky, Simony Šťastné. 

Milé nevěsty,

už je to něco přes měsíc, co jsme si, teď už s manželem (pořád si na to oslovení zvykám), řekli své ANO. Naše pohádka začala přesně 28. května 2017. Ten den se manžel po téměř 5-ti letech vyslovil a musím se přiznat, že hned pár dní nato mě zachvátila svatební horečka a prakticky za dva měsíce jsem měla celou svatbu naplánovanou a „zařízenou“. Tím zařízenou mám na mysli oběhané místo, úřad, květiny, šaty, kadeřnici, vizážistku, fotografa a kameramana…prostě z mého pohledu ty nejdůležitější věci. Zbylé měsíce jsem si spíš „hrála“ – výzdoba, barvy, zábava…

Svatbu jsem tedy začala plánovat někdy v červnu 2017. První, nejvíc podstatná věc, která se musela tehdy vyřešit, bylo datum a místo, protože od těchto dvou věcí se odvíjí zbytek plánování. Manžel s rodinou a tátova část mé rodiny pochází z jižních Čech. Od malička sem jezdíme a oba to tu milujeme, takže bylo jasné, že svatba bude někde v okolí našeho tamějšího bydliště. Výhodou plánování bylo to, že má teta se v jižních Čechách živí jako kadeřnice, takže přichází do styku se spoustou lidí a dala nám tak několik tipů na krásná místa. Nakonec do užšího výběru – s ohledem na vzdálenost a kapacitu – postoupili tři favorité a ty jsme si chtěli objet. Dojeli jsme pouze na dvě, protože druhé místo nás tak okouzlilo, že bylo okamžitě jasno – svatba se bude konat 30. 6. 2018 na Čertově břemeni v Alenině Lhotě. A ne, nejsme s manželem golfisti, ale jejich prostředí bylo naprosto úchvatné.

No a pak už šlo všechno jako po drátkách. Zajistila jsem termín na úřadu, fotografa, kameramana a další nezbytně důležité věci. Některé kontakty, jako např. na fotografa (Milan Janda – Flystudio) jsem měla na doporučení. Jiné jsem hledala sama (např. svatební dort – Dorty do domu). Na tuto cukrárnu jsme přišli díky návštěvě Svatebních dnů, takže bych nevěstám, které si organizují vše samy, doporučila návštěvu nějakého svatebního veletrhu, kde načerpáte nejen inspiraci, ale právě i kontakty.

Nicméně první věc, kterou jsem šla po dohodnutí místa zařizovat, byly svatební šaty. Už několik let jsem přesně věděla, do jakého salonu si pro ně půjdu – svatební salon Maya. To, že si nakonec vyberu tyhle šaty, by mě naopak nikdy nenapadlo. Ale byla to ta nejlepší volba – byla jsem jiná a to jsem chtěla.

Co se týká manžela a organizace svatby, musím přiznat, že až do ledna o svatbě moc slyšet nechtěl. Připadalo mu, že to řeším zbytečně moc dopředu. Prostě chlapi. Do plánování se v podstatě zapojil až poslední čtyři měsíce, kdy nás čekala ochutnávka dortů, výběr prstýnků, hudby apod. To jsou zásadní věcí, které, myslím, by partneři měli vybírat spolu. Barva či druh květin manžela v podstatě vůbec nezajímaly a mně to nevadilo, měla jsem volnou ruku.

Na přípravu svatby jsme žádnou specializovanou firmu nevyužili. Vše jsme si, s pomocí rodičů, organizovali sami. Výhoda byla, že jsem na celou akci měla spoustu času a navíc jsem si to maximálně užívala. Člověk pak s odstupem času zjistí, že z příprav si toho pamatuje víc, než ze svatby samotné. Takže vám všem radím, abyste se nestresovaly a naopak si vše užívaly.

A pak, po roce, nastal den D. Okolo 6.30 hod. přijela kadeřnice a vizážistka a začal kolotoč. Obě paní byly hrozně šikovné a milé a okolo 8.30 hod. jsem byla nalíčená a učesaná a užívala si focení ve svém svatebním župánku, za který děkuji Shine and Shine.
To, co bych vám všem opravdu důrazně doporučila, je mít spolehlivé pomocníky – rodina, družičky či svědkyně. Mé družičky se svědkyní se bohužel opozdily, a tak s přípravami prakticky (kromě navázaní mašlí na auta) nepomohly a vše tak zůstalo na nejbližším příbuzenstvu, kteří byli sice v časovém presu, ale byli naprosto úžasní a vše potřebné zařídili, za což jim zůstaneme navždy nesmírně vděční. Takže opravdu nepodceňujte výběr pomocníků a mějte program. Jasně, že všechno nepůjde přesně na čas podle něj, ale je to dobrý odrazový můstek.

Naše svatba byla dokonalá (předpokládám, že to tvrdí každá nevěsta o své svatbě), sešlo se na ní zhruba 70 hostů. Počasí bylo také perfektní, teplota se pohybovala mezi 19–20 °C a svítilo slunce, takže bylo příjemně teplo. Obřad byl venkovní – za výzdobu exteriéru a interiéru ještě jednou děkujeme Květinářství Srdíčko, protože jejich práce byla úžasná! Co bych doporučila u obřadu, je mikrofon pro oddávajícího. Nás to vůbec nenapadlo a nikdo nic neslyšel, a to je škoda.

Jako zábavu na svatbu jsme zařídili golfové odpaliště, fotokoutek s polaroidem a skvělou kapelu – kapela Bosáci z Příbrami, takže se hosté během našeho focení, které probíhalo po hostině a prvním tanci, nenudili, což si myslím, je opravu velmi důležité. Hosté naopak nám připravili překvapení ve formě zasednutí místa, když se manžel odebral na toaletu, a vykupování svatebního střevíce a podvazku. Bylo to opravdu krásné, naprosto spontánní a legrační. Celkově byla atmosféra velmi příjemná a uvolněná. Naprostá pohoda a sranda.

Co se týká celkové kalkulace, svatba nás vyšla na cca 230 000 Kč. Musím ale říct, že jsem se neodbývala a když jsem něco chtěla, prostě si to koupila. Tím chci říct, že krásná svatba se dá udělat samozřejmě i levněji. Ale já se nastavila tak, že je to jeden jediný den, můj den, a tak si prostě koupím vše, co budu chtít.

Video by Ondřej Mašek

Pro ukázku výčet pár věcí a cen:
pronajmutí místa – 7 000 Kč
květinová výzdoba (včetně venkovního obřadu) – 20 000 Kč (Květinářství srdíčko)
svatební oznámení – 2 350 Kč (Šaty Go Home)
kapela – 14 100 Kč (Bosáci)
fotograf – 10 500 Kč (Milan Janda – Flystudio)
kameraman – 8 000 Kč (Ondřej Mašek)
hostina – 84 000 Kč (Čertovo břemeno)
svatební dort – 7 800 Kč (Dorty do domu)
šaty – 15 900 Kč (svatební salon Maya)
oblek (se vším všudy, včetně bot) – 8 500 Kč (Bandi)
boty – 599 Kč (Humanic)
podvazek – 1 590 Kč (Poner)
náušnice – 1 590 Kč (Swarovski)
župánek Nevěsta s monogramem – 2 640 Kč
svatební fotoalbum do fotokoutku + fixy, pastelky, nálepky, razítka, třpytky… – cca 10 000 Kč
Polaroid + fotografické papíry – 2 500 Kč

Samozřejmě se jednalo i o další věci, jako spodní prádlo, boty na přezutí apod., ale to jsou spíš už maličkosti, takže je vyčíslovat nebudu.

Abych to shrnula. Zásadní rady:
1. udělejte si program celého dne – oficiální pro hosty a neoficiální pro ty, kteří budou organizovat den (svědkyně, družičky…)
2. sežeňte si opravdu spolehlivé pomocníky
3. vždy se soustřeďte na daný okamžik a netoulejte se myšlenkami někde jinde, co se bude dít, jestli mají všichni co pít apod. To mají zařídit družičky a svědkyně, případně obsluha daného místa. Já to bohužel udělala a některé věci si už teď vůbec nepamatuji.

To je asi to nejdůležitější. Pamatujte, že je to váš den, vy si ho máte užít. Vykašlete se na ostatní, co si myslí, jak se tváří apod. Na tohle „rozebírání“ budete mít dost času po svatbě, ale nenechte si otrávit ten jeden jediný den, který patří opravdu vám.

 

Závěrem bych všem nevěstám chtěla popřát, aby vaše svatba dopadla přesně tak, jak si představujete (a ještě líp!), aby vám vyšlo počasí, aby se hosté bavili a hlavně, abyste s budoucím ženichem byli šťastní a to nejen ve svatební den, ale i ty další, které vás v manželství čekají.

Hodně štěstí a pevné nervy!

 

Simona a Lukáš Šťastní

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Click on the background to close